بخش پایانی بیانات حضرت آقا در حرم مطهر رضوی-فروردین ۱۳۹۲:

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خردادماه اشاره کردند و افزودند: انتخابات مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام اسلامی واراده ملی و آبروی نظام است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای مشارکت گسترده مردم در انتخابات را با اهمیت برشمردند و تاکید کردند: حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور، تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر و آنان را نا‌امید خواهد کرد.
ایشان با تاکید بر ضرورت حضور همه جریان‌ها و سلیقه‌های سیاسی معتقد به نظام اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: انتخابات مخصوص یک جریان و سلیقه خاص سیاسی نیست بلکه وظیفه و حق همه کسانی که دل در گرو منافع ملی و استقلال کشور دارند، حضور در انتخابات است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: روی گردانی از انتخابات مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رأی مردم را تعیین کننده نهائی در انتخابات دانستند و افزودند: تشخیص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم باید با تحقیق از افراد مورد اطمینان و دقت در کاندیدا‌ها، به فرد اصلح برسند.
ایشان با تاکید بر اینکه رهبری در انتخابات یک رای بیشتر ندارد و کسی هم از این رای اطلاع نخواهد داشت، خاطر نشان کردند: هرگونه سخن یا اظهار نظر ی مبنی بر اینکه رهبری به فرد خاصی نظر دارد، نادرست است.
 رهبر انقلاب اسلامی به مردم توصیه کردند: مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثیر نسبت‌ها و اظهارات در رسانه‌های گوناگون از جمله پیامک‌های انبوهی که رواج پیدا کرده، قرار نگیرند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر لزوم تمکین همه در برابر قانون خاطر نشان کردند: حوادث سال ۸۸ از آنجا آغاز شد که عده‌ای نخواستند به قانون و رأی مردم تمکین کنند و در مقابل، مردم را به شورش‌های خیابانی دعوت کردند که یکی از خطاهای جبران ناپذیر بود.
ایشان افزودند: خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع هرگونه شبهه‌ای وجود دارد بنابراین همه باید به انتخاب اکثریت مردم، تمکین کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ویژگیهای رئیس جمهور آینده تاکید کردند: رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین‌ها در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل باشد.
ایشان در پایان خاطرنشان کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند باید پایبند به انقلاب اسلامی وارزش‌ها، پایبند به منافع ملی ومعتقد به اداره کشوربا عقل جمعی و تدبیر باشند.