شهیــــــــــــــــــد

... هفتاد دو سر بریده؟ وا بیدادا! ...

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

اصول رقابت سیاسی


۲۹ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۵۰ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رئیس جهمور یازدهم کیست؟

بخش پایانی بیانات حضرت آقا در حرم مطهر رضوی-فروردین ۱۳۹۲:

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خردادماه اشاره کردند و افزودند: انتخابات مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام اسلامی واراده ملی و آبروی نظام است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای مشارکت گسترده مردم در انتخابات را با اهمیت برشمردند و تاکید کردند: حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور، تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر و آنان را نا‌امید خواهد کرد.
ایشان با تاکید بر ضرورت حضور همه جریان‌ها و سلیقه‌های سیاسی معتقد به نظام اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: انتخابات مخصوص یک جریان و سلیقه خاص سیاسی نیست بلکه وظیفه و حق همه کسانی که دل در گرو منافع ملی و استقلال کشور دارند، حضور در انتخابات است.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: روی گردانی از انتخابات مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رأی مردم را تعیین کننده نهائی در انتخابات دانستند و افزودند: تشخیص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم باید با تحقیق از افراد مورد اطمینان و دقت در کاندیدا‌ها، به فرد اصلح برسند.
ایشان با تاکید بر اینکه رهبری در انتخابات یک رای بیشتر ندارد و کسی هم از این رای اطلاع نخواهد داشت، خاطر نشان کردند: هرگونه سخن یا اظهار نظر ی مبنی بر اینکه رهبری به فرد خاصی نظر دارد، نادرست است.
 رهبر انقلاب اسلامی به مردم توصیه کردند: مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثیر نسبت‌ها و اظهارات در رسانه‌های گوناگون از جمله پیامک‌های انبوهی که رواج پیدا کرده، قرار نگیرند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر لزوم تمکین همه در برابر قانون خاطر نشان کردند: حوادث سال ۸۸ از آنجا آغاز شد که عده‌ای نخواستند به قانون و رأی مردم تمکین کنند و در مقابل، مردم را به شورش‌های خیابانی دعوت کردند که یکی از خطاهای جبران ناپذیر بود.
ایشان افزودند: خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع هرگونه شبهه‌ای وجود دارد بنابراین همه باید به انتخاب اکثریت مردم، تمکین کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ویژگیهای رئیس جمهور آینده تاکید کردند: رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین‌ها در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل باشد.
ایشان در پایان خاطرنشان کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند باید پایبند به انقلاب اسلامی وارزش‌ها، پایبند به منافع ملی ومعتقد به اداره کشوربا عقل جمعی و تدبیر باشند.

۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مرد روزهای پر از درد

تصور کن بانویی از این دنیا می رود که آسمان از بدو خلقتش چشم براه ولادتش بوده است؛

چه اینکه از ابتدا در گوشش خوانده شده: تو را و تمام دنیا را آفریدم تا این زن را بیافرینم!
تصور کن بانو به آسمان ها می رود و دنیا نزدیک است که از هم بپاشد از شدت بی تابی در این درد

اما...

درد این روزها، را فقط یک مرد می فهمد...

مردی که درد را تا سر حد از پا افتادن و تکیه دادن به ستون خانه ی همسرش، بانوی بهشت، تحمل می کند...

و چه درد است؛ که مرد تکیه می دهد تا از پا نیافتد و تکیه ی همین مرد به آن ستون است که دوباره کائنات را سرپا می کند...



درد سر، بین گذر، چند نفر، یک مادر...

شده هر قافیه ام یک غزل درد آور

ای که از کوچۀ شهر پدرت می گذری
امنیت نیست، از این کوچه شتابان بگذر

دیشب از داغ شما فال گرفتم، آمد:
دوش می آمد و رخساره… نگویم بهتر!


من به هر کوچۀ خاکی که قدم بگذارم
نا خودآگاه به یاد تو می افتم؛ مادر

چه شده؟! قافیه ها باز به جوش آمده اند:
دم در، فضه خبر! مادر و در، محسن پر...


ایام فاطمیه تعزیت باد

 

۲۱ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بیانات حضرت آقا در جوار حرم امام رضا(ع) - فروردین 88

 

یک اقدام اساسى در زمینه‌ى همین پیشرفت و عدالت، آن مسئله‌اى است که من در پیام نوروزى خطاب به ملت عزیز ایران عرض کردم؛ و آن مسئله‌ى مبارزه‌ى با اسراف، حرکت در سمت اصلاح الگوى مصرف، جلوگیرى از ولخرجى‌ها و تضییع اموال جامعه است؛ این بسیار مسئله‌ى مهمى است. البته بار اوّلى نیست که ما این مطلب را مطرح میکنیم. من در همین دیدار اول سال، در نوبتهاى متعددى در همین جا خطاب به مردم عزیزمان درباره‌ى اسراف، درباره‌ى ولخرجى و تضییع اموال و لزوم صرفه‌جوئى مطالبى را عرض کردم؛ اما این مسئله تمام نشده است؛ این مقصود، آنچنان که باید و شاید برآورده نشده است.

 

ادامه مطلب را بخوانید...

ادامه مطلب...
۲۱ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۳۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰