بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به دوستان گرامی
گزیده ی بیانات مقام معطم رهبری رو تو سفر اخیرشون به خراسان شمالی مرور می کردم که یه نکته هایی تو صحبتای آقا نظرمو خیلی به خودش جلب کرد.
از جمله همین تاکیدشون که بارها فرموده اند ما با وجود و حتی تشدید تحریم ها و فشارهای گوناگون سیاسی از داخل و خارج، تو جنبه های مختلف علمی و فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، پیشرفت های قابل توجهی داشته و داریم.
خیلی دوس دارم از پیشرفت های واقعی کشورمون تو زمینه های علمی، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... بگیم. و اینکه چرا باوجود همه ی این پیشرفتا، متاسفانه گاهی می بینیم که مشکلاتی از قبیل گرونی و بیکاری و ... باعث میشه بعضیا حرفای ناامید کننده بزنن. حرفایی که شاید بیشتر مورد استفاده ی دشمنانمون باشه تا اینکه بتونه کمکی به بهبود اوضاع، بکنه.
خوشحال میشم نظرتون رو راجع به این مساله بدونم. اینکه شما ایران رو به طور کلی، در مسیر پیشرفت می دونین یا نه؟ و چرا؟ و بحث رو تو زمینه های مختلف باز کنین. مثلاً تو زمینه های علمی و صنعتی، چه پیشرفت های مهمی داشتیم؟ تو زمینه های اقتصادی چطور؟ آیا حضور موثری در معادلات بین المللی داشتیم؟ و هرچی می گیم البته با ذکر دلیل و سند باشه. و یا اینکه تو تموم این زمینه ها اگه پیشرفت خاصی نداشتیم ، موانعش چیا می تونن باشن؟ و راه برطرف کردن اون موانع چی هستش؟
برای شروع نظر خودمو می گم که مضمونش برگرفته از حرف های آقاست: درسته که امروز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم اما اولا وجود مشکلات در دنیا یک امر کاملاً بدیهی هستش و برای تمام حکومت ها و نظام ها رخ میده ثانیاً جنس مشکلاتی که برای کشور ما پیش میاد از جنس مشکلات یه گروه کوهنورده که دارن به سمت قله، صعود می کنن؛ اما جنس مشکلاتی که امروزه گریبانگیر کشورهای غربی شده، از جنس مشکلاتیه که برای یه اتوبوس گرفتار شده زیر بهمن رخ میده.