بسم الله الرحمن الرحیم
"رمضان است و هنگامه ی نیایش؛ درب های دوزخ بسته، درب های بهشت باز و شیطان در غل و زنجیر و خدا همه ی دستان بخشش را گشوده است و تو را به وسعت دستانِ سوی آْسمانت، باران خواهد داد!"(هنگامه ی نیایش؛ سید علی روحبخش؛ورع؛1388)

کتاب هنگامه ی نیایش، به تألیف سید علی روحبخش، شامل ادعیه ی مشهور ماه رمضان، ثمرات روزه داری، برگزیده ای از احکام صیام، و شرح دعاهای هر روز این ماه مبارک است.

کتاب با خطبه ی شعبانیه که وصف ماه مبارک، در کلام پیامبر گرامی اسلام(ص) می باشد آغاز شده و در ادامه مولف، به بیان آثار روزه داری می پردازد.
لازم به ذکر است که در این بخش از کتاب، مولف با استناد به روایات، و پژوهش محققین، به طور خلاصه چکیده ای از آثار روزه داری را از دو جنبه ی تربیتی و بهداشتی بیان می دارد.
در بخش بعدی کتاب، احکام کاربردی و پاسخ به مسائل روز در باب روزه با استناد به احکام موجود در استفتائات مقام معظم رهبری و رساله های توضیح المسائل مراجعی مانند آیت الله تبریزی، سیستانی، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی و صافی گلپایگانی، آمده است.
بخش بعدی کتاب، مشتمل بر گزیده ی ادعیه ی ماه مبارک بوده و در بخش آخر، مولف، به شرح دعاهای هر روز ماه مبارک ، باز هم با استناد به قرآن و احادیث می پردازد.
از جمله امتیازات این کتاب، بهره بردن از آیات و روایات مستند در شرح و تفسیرهای مولف بوده و استفاده از منابع معتبر شیعه و نیز بهره بردن از کتاب ارزشمند "میزان الحکمة"، (یکی از معتبرترین کتب روایی شیعیان، که احادیث را با حساسیت بیشتری از جهت سندیت، مورد بررسی قرار داده است)، خود شاهدی بر این مدعاست.

امید است که روزه داران گرامی، در سفر معنوی خود، از همراهی با این کتاب ارزشمند، غفلت نورزند.

لازم به ذکر است که این کتاب را انتشارات ورع، و فائز در سال 1388 به چاپ رسانیده اند.
التماس دعا
یاحق