نقل از رجا نیوز:

انتشار متن یک استفتاء به نقل از نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش پاسخ به استفتائات در رادیو معارف در مورد ضرورت رأی دادن به کاندیدای اصلح در انتخابات مجلس و سپس باز نشر این استفتاء در رجانیوز و هفته نامه 9 دی موجب شد تا برخی سایت‌ها با انتشار متنی به عنوان "تکذیبیه دفتر استفتائات رهبر انقلاب" و ارسال گسترده این متن از طریق پیامک در شهر قم، محتوای این استفتاء مهم را زیر سوال ببرند.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام فلاح زاده عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری روز 9 اسفند در برنامه "زمزم احکام" در پاسخ به سوال یکی از مقلدان حضرت آیت‌الله خامنه‎ای مبنی بر اینکه "بعضی می گویند در انتخاب اصلح مقبول جامعه هم مطرح است آیا انتخاب اصلح قیدی دارد یا خود انتخاب اصلح از دید فرد مهم است ولو اینکه هیچ کس به آن رای ندهد؟" اینگونه پاسخ داده بود که: "مقبول جامعه بودن یا نبودن از همان رای مردم مشخص می شود. که آیا مقبول هست یا خیر . شهرت افراد دلیل اصلح بودن ایشان نمی شود ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد یا یک کسی مشهور نباشد ولی اصلح باشد سعی کنید به اصلح رای بدهید ولو انکه آن فرد شهرتی بین مردم نداشته باشد."

به دنبال انتشار این استفتاء، یک سایت محلی در شهر قم با انتشار متنی مدعی شد حجت الاسلام فلاح زاده این استفتاء را تکذیب کرده است. در همین حال و به‌صورتی سوال برانگیز، متن منتشر شده در این سایت خبری، بصورتی گسترده در شهر قم و در قالب پیامکی خبری منتشر شده است.

این در حالی است که بدون نیاز به رجوع به متن و صوت استفتاء از نماینده رهبر انقلاب در امور استفتائات، با نگاهی به سیره و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز می‌توان محتوای این استفتاء مهم را تصدیق کرد. این نکته که شهرت افراد دلیل بر اصلح بودن آنها نیست و یا ممکن است شخصی اصلح و غیر مشهور باشد که در این صورت، رأی به اصلح ارجحیت دارد، مواردی است که به‌راحتی و با مقدمات عقلی و منطقی و رجوع به سیره رهبر معظم انقلاب نیز می‌توان آن را نتیجه گیری کرد.

در عین حال، روابط عمومی هفته نامه 9 دی نیز با انتشار جوابیه‌ای اعلام کرد:

"در پی انتشار متنی به نقل از دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب با عنوان «ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد» که در ویژه نامه شماره ۴۳ هفته نامه ۹ دی تیتر یک شده بود، یکی از پایگاه های خبری در قم، متن تکذیبه ای را به نقل از جناب حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده منتشر کرده و به نقل از ایشان اعلام نموده که این خبر صحت ندارد. متاسفانه برخی از پایگاه های خبری نیز این تکذیبیه را بلافاصله منتشر نموده‌اند و هفته نامه ۹ دی را متهم کرده‌اند که با اغراض شخصی وسیاسی این کار صورت گرفته!

این درحالی است که متن خبر یاد شده در پایگاه رسمی رادیو معارف بخش زمزم احکام در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۰ منتشر شده و هفته نامه ۹ دی هیچ دخل و تصرفی در آن ننموده است. علاوه بر این، رادیو معارف طبق روال همیشگی با ایمیل رسمی خود این خبر را برای رسانه‌های متعدد ارسال کرده است. در مقدمه خبر یاد شده آمده است: «به گزارش خبر معارف، متن سوالات و پاسخ های حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده نماینده مقام معظم رهبری به شرح زیر است» آنچه در هفته نامه ۹ دی منتشر شده عینا به نقل از سایت رادیو معارف است و هیچگونه دخل و تصرفی درباره آن صورت نگرفته است. لازم به یادآوری است که فایل صوتی جناب آقای فلاح زاده نیز در این سایت موجود است.

متاسفانه برخی از رسانه های خبری به جای برطرف کردن شبهات در خصوص کاندیداهایی که از آنها هواداری می کنند، رسانه های دیگر را به بی اخلاقی متهم می کنند.

روابط عمومی هفته نامه ۹ دی

۱۱ اسفند ۹۰

رجانیوز برای رفع شبهه به وجود آمده، صوت اظهارنظر آقای فلاح‌زاده را منتشر و رسانه‌ها را در آستانه انتخابات مجلس نهم به رعایت اخلاق دعوت می‌کند.(صوت مورد نظر را در اینجا گوش کنید.)