سلام.

با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع)، بی مقدمه می رم سراغ اصل مطلب.

به نقل از جوان آنلاین، رئیس قوه‌قضاییه گفت: حضور و مشارکت همه‌جانبه مردم در انتخابات اساس و پایه حرکت ایران اسلامی است.

به گزارش روابط‌ عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع)، اساس و پایه حرکت اسلامی ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی را "حضور و مشارکت همه‌جانبه مردم" دانست و با اشاره به " اهمیت و توجه مردم به آینده کشور خود" اظهار داشت: مردم ما برای آینده کشور خود اهمیت قائل هستند و با حضور در انتخابات بار دیگر توجه جدی خود به پیشرفت و آینده شان را نشان خواهند داد.

رئیس قوه‌قضاییه حضور باشکوه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را استمرار حرکت نظام و مردم مسلمان ایران به سوی پیشرفت، تعالی و مهر تایید دیگری بر مردمی بودن انقلاب برشمرد و آن را عامل مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانست.

وی پیشرفت‌های علمی و توسعه کشور، تاکید و توجه به حفظ استقلال کشور و زیر بار ظلم کشورهای سلطه‌گر نرفتن را از محورهای مهمی برشمرد که همواره کشورهای غربی و دشمنان نظام اسلامی آن را قابل تحمل ندانسته و از آن رو با توطئه‌هایی نظیر "ترور دانشمندان هسته‌ای و تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات سعی دارند مقابل حرکت رو به پیشرفت و تعالی کشور و مردم ایران را بگیرند.

آملی لاریجانی تاکید کرد: مردم مسلمان و آزاده ایران با صلابت، اقتدار و همچون همیشه با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر نشان خواهند داد که در انتخاب سرنوشت خود هیچ درنگی نخواهند کرد و تلاش‌های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشور نتیجه‌ای نخواهد داد.

رئیس قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه همه مسئولان نظام خود را خدمتگذار مردم می‌دانند، شرکت در انتخابات را حق و وظیفه تمام مردم دانست و گفت: متاسفانه پیش از انقلاب مردم هیچ نقشی در تعیین سرنوشت‌ خود نداشتند اما در نظام اسلامی اساس حرکت و پیشرفت نظام بر رای مردم استوار است و امروز نیز با مشارکت همه‌جانبه در انتخابات و آرای الهی خود از اقتدار نظام حمایت می‌کنند.

آملی لاریجانی افزود: کشور و نظام اسلامی ما به درجه‌ای از پیشرفت رسیده‌ که دیگر کشورهای غربی و دشمنان نظام نیز نمی‌توانند آن را نادیده گرفته و از آن بگذرند و قطعا مردم و گروه‌های مختلف کشور نیز این فرصت تاریخی در اثبات اقتدار نظام را از دست نخواهند داد.

رئیس قوه‌قضاییه خطاب به فرهیختگان و نخبگان و دانشجویان کشور نیز گفت: اکنون زمانی است که فرهیختگان، نخبگان و دانشجویان کشور نیز برای اقتدار کشور بار دیگر به میدان بیایند و با حضور در انتخابات مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموارتر کنند.

آملی لاریجانی همچنین خطاب به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که " نمایندگی مجلس فرصتی شخصی و برای دستیابی به منافع فردی و گروهی نیست " گفت: در جمهوری اسلامی ایران تمام مسئولیت‌ها فرصتی برای ادای وظیفه الهی و خدمت به مردم است و تمام نمایندگانی که انتخاب می‌شوند باید از این فرصت برای انجام وظیفه دینی و انسانی خود استفاده کنند.

رئیس قوه‌قضاییه همچنین حفظ وحدت، همدلی و انسجام و نیز پرهیز از اختلاف‌افکنی پس از انتخابات را از وظایف دینی و اخلاقی مهم برای کاندیداهایی که رای نمی‌آورند دانست و در این زمینه خطاب به کاندیداها گفت:‌ پس از انتخابات حفظ همدلی و وحدت بسیار مهم است . تمامی کاندیداها به ویژه آنان که موفق به کسب رای لازم برای ورود به مجلس نمی‌شوند باید بدانند که با حضور خود در انتخابات و کاندیدا شدن انتخابات را گرم و گرم‌تر کرده و به اقتدار نظام نیز کمک کرده‌اند و از این رو نباید پس از انتخابات خدای ناکرده با انجام برخی حرکات یا برخی سخنان شأن و چارچوب قانونی روند انتخابات را مخدوش کنند.

رئیس قوه‌قضاییه همچنین با تاکید مجدد بر لزوم توجه به موازین قانونی در روند تبلیغات و با اشاره به برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی گفت: در این فرصت اندک باقیمانده برای تبلیغات نیز از کاندیداها و طرفداران آنها می‌خواهیم که براساس قانون حرکت کنند و بدانند که قوه‌قضاییه با موارد تخلف و جرایم انتخاباتی برخورد جدی و سریع خواهد کرد.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه راهیابی به مجلس با تخریب دیگران و توهین به سایرین خلاف قانون و شرع است اظهار داشت: قوه قضاییه قبل از شروع روند تبلیغات انتخاباتی با دعوت از تمامی کاندیداها در ستادهای پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی در سراسر کشور تمام موارد و چارچوب‌های قانونی را برای آنان تشریح کرده و از آنان خواسته است در مسیر قانون حرکت کنند.

رئیس قوه‌قضاییه با تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات ابراز امیدواری کرد:‌ انتخابات ۱۲ اسفند با شکوه هرچه تمام‌تر و در فضایی سالم و پاک برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن هتک‌حرمت قرآن کریم از سوی اشغالگران در افغانستان گفت: هتک حرمت قرآن کریم کاری شرم‌آور بود که همه مسلمانان و انسان‌های فرهیخته و الهی آن را محکوم می‌کنند و این حرکت به هیچ وجه قابل قبول و قابل تحمل نیست.

رئیس قوه‌قضاییه تاکید کرد: قرآن کتاب الهی و نسخه هدایت بشر و کتابی است که سرگذشت ادیان و پیامبران الهی همچون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت مسیح(ع) و حضرت موسی(ع) و مقدسانی همچون حضرت مریم سلام الله علیها در آن آمده است و محتوای آن مورد توجه و اعتنای تمام اخلاقیان عالم است و هتک حرمت آن از سوی مدعیان حقوق بشری نوعی بربریت جدید است.

آملی لاریجانی تصریح کرد: هشدار می‌دهیم که چنین حرکاتی دیگر نباید تکرار شود چرا که مسلمانان جهان چنین اعمالی را تحمل نکرده و ساکت نخواهند نشست.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی که با دعوت از برخی صاحبنظران اقتصادی، مسئولان بیمه و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده بود، بحث و بررسی راجع به میزان دیه در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت، که پس از جمع بندی نظرات کارشناسان و مسئولان مربوطه، میزان دیه کامل حسب قانون مجازات اسلامی از طرف رئیس قوه قضاییه برای مدت یکسال اعلام خواهد شد.