به نقل از سیر نیوز، آیات عظام  مکارم شیرازی ، نوری همدانی ، جوادی آملی ، جعفر سبحانی ، علوی گرگانی و مظاهری با اشاره به موضوع مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ،‌ انتخابات را یکی از جلوه های نظام جمهوری اسلامی دانستند  و گفتند: انتخابات  مظهر اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی است .
این مراجع تقلید در پیام های خود  از بصیرت ،  زمان شناسی و  هوشیاری ملت وفادار ایران در همه صحنه های انقلاب تجلیل کردند .
آیت الله مکارم شیرازی گفت:  باید  فردی اصلح  و  مومن به مجلس راه پیدا کند و  نماینده ای باید برای تصدی وکالت مردم  قدم به مجلس بگذارد  مورد اعتماد  و  امین  و  حافظ ناموس  و  کیان  و آرمان های  انقلاب باشد.
وی افزود: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است  ،  چرا که  حفظ ناموس ،  دین ، کشور  و  نظام مقدس جمهوری اسلامی  واجب  است ،  مقدمه  واجب  هم   واجب است  و  مطمئنا  اگر  مردم حضور  پرشور داشته باشند  نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود  لذا  عقل و  شرع می گوید:  باید حفظ کرد  نظام را  و حضور مردم بسیارموثر است .
آیت الله نوری همدانی نیز گفت: امام راحل همواره بر حضور مردم در عرصه انتخابات تاکید داشتند و کوتاهی در این امر مقدس را گناه می دانستند. 
وی  حضور در انتخابات را تکلیفی شرعی اخلاقی و ملی  دانست و گفت : مردم به عنوان جهاد فی سبیل الله به میدان انتخابات بیایند و نظام اسلامی را تقویت کنند.
آیت الله نوری همدانی گفت: امروز کل استکبار  و تمام کفر در مقابل ایران و اسلام  قرار دارد و باید مردم با جدیت و شجاعت تمام در مقابل استکبار ایستادگی کنند.
وی افزود: انقلاب اسلامی پدیده ای است که در مقابل تمام ابرقدرت های ایستادگی کرده است و باید بدانیم همه ی ما  میراث دار شهدای روحانی  ، اقشار و شهدای عرصه انرژی هسته ای و صد ها هزار شهیدکه  تقدیم نظام شده است .
آیت الله سبحانی هم با تاکید بر لزوم توجه به ذائقه و زبان روز جهان برای انتقال مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) گفت: می بایست با تشکیل یک اتاق فکر ، برای شناسایی مناطق تبلیغی، چگونگی تربیت مبلغان بین المللی و آموزش آنها اقدام شود.
آیت الله جوادی آملی نیز  بر حضور گسترده  مردم در انتخابات تأکید کرد.
وی  گفت: امیدوارم  خداوند  به  ما ملت ایران توفیق دهد تا  بیش از گذشته  در این صحنه  انتخابات کاملا حاضر شویم  و  در انتخاب اصلح کوشا  باشیم  و  دیگران را هم تشویق کنیم  تا نمایندگانی که  از هر جهت  علمی و  عملی صالح هستند  بتوانند  به  این نظام  خدمت کنند.
آیت الله علوی گرگانی هم  بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب افرادی صالح تاکید کرد.
وی  با تجلیل از بصیرت، زمان شناسی و هوشیاری ملت وفادار ایران، گفت: خوشبختانه مردم ما آگاه هستند و همواره حضور خود در صحنه های مختلف را نشان داده اند.
همچنین آیت الله مظاهری آحاد مردم را به حضور پرشور و گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواند .
رئیس حوزه علمیه اصفهان ،  انتـخابات را از جـلوه های نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود : این حرکت جمعی وملی مظهر اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی است و ربطی به جناح خاصی ندارد.
آیت الله مظاهری گفت : همه با گرایش های گوناگون درانتخابات  شرکت خواهند کرد و افتخار دیگری برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی خواهند آفرید.