انقلاب بزرگ اسلامی ایران با رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و با الهام از اندیشه‌های ناب اسلامی، جلوه‌ای از نور و حقانیت اسلام عزیز را بر جهان تاباند و بیداری اسلامی را پایه ریزی کرد و الگویی را برای مستضعفین و محرومین جهان شکل داد که نشانه‌های آن در کشورهای منطقه خود را متجلی کرده است. جمهوری اسلامی ایران با گذشت 33 سال از عمر بابرکت خود که با اشارت‌های امام راحلمان و پس از آن با تدبیر امام خامنه‌ای(مدظله) که همچون پدری صالح این کشتی الهی را تا به اینجا رسانیده است، حتی گامی از آن آرمان‌های والا عقب نگذاشته و این برآیند عمق نهادینگی آرمان‌های اسلامی در جان و دل انقلابیون دیروز، جوانان امروز و دلسوزان واقعی نظام است. با ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی فصل دیگری از کتاب زرین این انقلاب به رخ جهانیان کشیده شد و آن پیشرفت‌های چشم گیر ایران اسلامی در زمینه‌های متعدد علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، پزشکی، علوم انسانی اسلامی، انرژی هسته‌ای و اقتدار بین المللی است که با دست توانگر متخصصان ایران و دست پروردگان مکتب خمینی(ره) و با رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) به دست آمده است.
امسال در حالی سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی را آغاز می‌کنیم که در حساس‌ترین و البته پربارترین شرایط در دهه‌های گذشته قرار داریم. موج مخالفت‌ها و تهدیدهای پوشالی استکبار با ملت شریف ایران و انقلاب اسلامی‌شان رو به فزونی است. تهدیدهایی که نتیجه‌ای جز ناکامی برای آنان ندارد زیرا بصیرت و شجاعت ملت ایران در 30 ساله گذشته برای همیشه در تاریخ کهن این مرز و بوم به ثبت رسیده است. از این رو نتیجه این همه تلاش از سوی بیگانگان برای انزوای ایران، چیزی جز ذلت و بی آبرویی ندارد. از طرف دیگر همین بصیرت و شجاعت این ملت بزرگ و ثبت وقایع بزرگی نظیر 9دی ماه، حضور باشکوه در 22بهمن و...، اتمام حجتی بود با فتنه گران و منحرفان مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی و به مثابه بیمه شدن ایران اسلامی در برابر هر فتنه‌ای که از سوی خارج نشینان و دنباله‌های داخلی آن تدارک دیده می‌شود.
با آغاز سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی انتخاباتی دیگر در راه است. میدانی دیگر برای حضور پرشکوه و دشمن شکن ملت ایران در کارزار مشارکت سیاسی تا بار دیگر تمامی خواب‌های سبز و رنگین فتنه گران و اربابان مستکبرشان را پریشان و آشفته سازد. حضوری دیگر و بیعتی دیگر با انقلاب اسلامی که برای به ثمر رسیدن آن هزاران شهید تقدیم شده است. حضوری که صف‌های طولانی رای دادن را به منزله ایستادن در صف اول جبهه تلقی می‌کند تا با سلاح رای و انگشت اشاره، به استحکام و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یاری رسانند. اما در این میان نباید از هوشیاری دشمن غافل شد. دشمنانی که در لباس دوست و خدمتگزار سعی در انحراف ملت بزرگ و قهرمان ایران از آرمان‌های انقلاب دارند. دشمنانی که از ابزارهای مردم فریب برای مبارزه با فکر و عقیده مردم استفاده می‌کند تا آنان را خام هوی و هوس خود کنند. دشمنانی که با نفوذ در میان صفوف دوستان نظام، سعی در شکاف انداختن میان آنان دارند تا این دژ مستحکم اسلامی را با تردید همراه و اهداف شیطانی خود را پیاده سازند. از این رو انتخابات اسفند ماه سال جاری فرصتی دیگر برای به رخ کشیدن اراده ملت ایران به بدخواهان داخلی و خارجی است. آمریکا و متحدانش که اوج اهداف خود را در فتنه 88 دنبال می‌کردند، ناکام از رسیدن به مقاصد شومشان، چشم امیدی به انتخابات پیش رو دارند تا اهداف شکست خورده فتنه‌گران را ادامه دهند. استکبار جهانی که این روزها خود دچار بحران اقتصادی و فرهنگی است جهت به حاشیه راندن ایران اسلامی به عنوان الگویی برای تمامی ملت‌های آزادی‌خواه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. همچنان که در مقابله با پیشرفت‌های هسته‌ای به ترور فرزندان دانشمند برجسته این مرز و بوم و نخبگان جمهوری اسلامی ایران دست زدند تا بتوانند به زعم خود مردم را نسبت به پیشرفت‌ها و ارتقای توانمندی‌های نظام اسلامی دلسرد کرده، و آنان را از همراهی با این نظام مقدس باز دارند.
اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بر این باورند که مدیریت هوشمندانه و داهیانه مقام معظم رهبری چتری، برای همه خدمتگزاران به نظام برپا کرده که بر اساس آن گروه‌های سیاسی مدافع نظام اسلامی بتوانند به فعالیت سیاسی خود ادامه دهند. در این راستا کانون تکثر موجود در جریان اصول گرایی را برای رقابت سازنده مورد تائید قرار می‌دهد، اما مراقبت برای جلوگیری از انشقاق فکری و اصولی و تلاش به وحدت در اصول را وظیفه خود تلقی می‌کند.
در این مقطع از زمان که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، جهان وارد یک پیچ بزرگ تاریخی شده و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای موجود باعث شده که، انتخابات پیش رو به عنوان حساس‌ترین انتخابات مجلس بعد از انقلاب اسلامی قلمداد شود. مردم در این شرایط تعیین کننده، به اتخاذ مهمترین انتخاب، تصمیم و تدبیر خود دست می‌زنند تحت این شرایط درک مطالبات مردم و تلاش برای پاسخگویی شایسته به آن‌ها برای گشوده شدن یک افق روشن و دستیابی به قله‌های افتخار فرصتی اجتناب ناپذیر تلقی می‌شود تا حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون اجتماعی و سیاسی تداوم و استمرار یابد.
انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این فضای حساس و سرنوشت ساز آزمونی هم برای مسئولین و فعالین سیاسی است. آزمونی که رعایت اخلاق، انصاف و دوری از هوس قدرت شرط پیروزی آن است. در هیچ دوره‌ای از انقلاب نباید اخلاق را فدای منفعت‌های شخصی کنیم زیرا اسلام عزیز که تمام آبرو و حیثیت ماست دین اخلاق و معنویت است از این جهت که به فرموده پیامبر اعظم « انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق». پس چه زیباست گسترش اخلاق در جامعه اسلامی را از خود آغاز کنیم.
اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی رعایت اخلاق و هوشیاری برای انتخاب اصلح‌ترین نماینده را وظیفه و منش خود دانسته و تمامی گروه‌های درگیر در انتخابات را نیز به این مهم که با فرمایشات مقام معظم رهبری فریضه‌ای واجب الانجام شده است توصیه می‌کند.
جا دارد که عموم احزاب و جریان‌های سیاسی با پیروی از فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی و تقوای سیاسی، به برگزاری انتخاباتی پر شور کمک کنند. اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان عضوی از خانواده اصولگرایی، از همه طیف‌ها و احزاب اصولگرا می‌خواهد که اصل کثرت در عین وحدت را سر لوحه خویش قرار داده و ان‌شاءالله همگان در فضایی به دور از تهمت و اهانت به تشکیل مجلسی توانمند، ولایتمدار و صاحبنظر اهتمام ورزند.
در پایان از همه اقشار خردمند و آگاه ملت بزرگ ایران دعوت می‌کنیم که با هدف اثرگذاری بر جریان سیاست و حکومت در جمهوری اسلامی ایران، ارتقای حیثیت ملی و منطقه‌ای و بین المللی ایران، بی اثر سازی دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی این مرز و بوم، کمک به پیشرفت همه جانبه و متوازن و عدالت‌مندانه کشور، روز دوازدهم اسفند پای صندوق‌های رای، پر شور حضور یابند و گامی اساسی در راه تعیین سرنوشت خود بردارند و به افرادی رای دهند که هم تعهد و هم تخصص مورد نیاز قوه مقننه کشورمان را دارا باشند.