اول از همدانی های افتخار آفرین می گم:

به گزارش خبرگزاری مهر، "سید قاسم بلوری"،مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در همدان گفت: در دهه فجر سال جاری عکس ها و اسناد منتشر نشده از روزهای انقلاب و حضور مردم همیشه در صحنه همدان در روزهای خون و قیام در قالب 10 برنامه فرهنگی، هنری و مردمی در معرض دید عموم قرار داده شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد امسال این مدیریت، اجرای برنامه های مشترک با دیگر سازمان ها و نهادها است،گفت: برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد انقلابی در محل ساختمان مدیریت، برگزاری نمایشگاه عکس در مجتمع فرهنگی - هنری شهید آوینی همدان و پخش تصاویر حضور مردم انقلابی همدان در سال های انقلاب از تلویزیون های شهری از برنامه های این اداره در دهه فجر است.
وی پخش ویژه برنامه روزهای انقلاب با نگاهی به عکس ها و اسناد آن روزها در شبکه استانی همدان و در برنامه شب غربی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
بلوری برگزاری نمایشگاه خیابانی در میدان امام خمینی و خیابان پاسداران همدان، نمایش عکس های انقلابی مردم همدان در غرفه مربوط به استان همدان در جریان راهپیمایی روز 22 بهمن در تهران با همکاری سپاه همدان و همکاری با سایر سازمان ها و دستگاه ها برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های دهه فجر سال جاری در استان همدان را از دیگر برنامه های در حال اجرا از سوی این مدیریت دانست.
همچنین "مجید فروتن"، معاون فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز از برگزاری نمایشگاه عکس های انقلاب 57 همدان برای نخستین بار در نگارخانه زنگنه مجتمع فرهنگی سینمایی آوینی همدان خبر داد.
وی گفت:در این نمایشگاه 33 قطعه عکس از حماسه مردم همدان در روزهای انقلاب اسلامی 57 به نمایش گذاشته شده است.
این عکس ها توسط مردم استان همدان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی گرفته شده و به سازمان اسناد ملی اهدا شده و برای نخستین انتشار یافته است.
این نمایشگاه تا 22 بهمن ماه در نگارخانه زنگنه مجتمع فرهنگی و سینمایی آوینی همدان برپا است.
همچنین به نقل از خبرگزاری شبستان، جعفر روشن‌سرشت، مسئول امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان از برگزاری جشن انقلاب ویژه جوانان پیرو ولایت در 9 شهرستان با مشارکت 700 نفر از جوانان و 2 هزار خانواده خبر داد.
وی اظهار داشت:
مسابقه مقاله نویسی با عنوان انقلاب اسلامی، بررسی جایگاه خانواده، برگزاری همایش دانشجویی و فراخوان مقاله برای 500 نفر از دیگر برنامه‌های دهه فجر است. عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار جوانان پیرو ولایت امداد با خانواده‌های شهدا، حضور گسترده خانواده‌ها و جوانان در راهپیمایی 22 بهمن از برنامه‌های مهم امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
گفتنی است "حسن مظاهری"، معاون تربیت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش همدان، نیز روز یکشنبه(16بهمن1390) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: سرود 1357 نفره همسرایان فجر 22 بهمن با حضور دانش آموزان پسر دوره راهنمایی در همدان اجرا می شود. این برنامه همزمان با سراسر کشور در همدان و برخی از شهرستان های استان اجرا می شود
وی از برگزاری مسابقات ورزشی ، قرآنی ، پرسش مهر و فرهنگی و هنری در ایام الله دهه فجر برای دانش آموزان خبر داد و اضافه کرد: امسال برای اولین بار مسابقه ویژه "نامه نویسی" با عنوان نامه های آسمانی به دانشمند هسته ای "مصطفی احمدی روشن" طراحی شده است که دانش آموزان دل نوشته های خود را خطاب به این شهید بزرگوار ارایه می دهند.
وی اظهار داشت: افتتاح حداقل 30 نمازخانه در سطح استان ، توزیع سه هزار و 500 جلد کتاب اهدایی به مناطق و شهرستان ها ، برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی همگانی به طول یک کیلومتر بین دانش آموزان و نوجوانان و نواختن زنگ انقلاب از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در دهه فجر است.

حالا نوبتی هم باشه نوبت کرمانیای خونگرم و مهمون نواز و همیشه دست و دلبازه:

مهدی صدفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر تمام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر جشن های دهه فجر در کرمان در انجام شده است.
وی ایام الله دهه فجر را یکی از ماندگارترین و پرافتخارترین مقاطع تاریخی ایران دانست و گفت: معرفی ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری برای آحاد جامعه بسیار ضروری است.
وی همچنین بر لزوم تبیین دلایل شکل گیری انقلاب برای نسل جوان تاکید کرد و تصریح کرد: ذکر دلاوریها و فداکاری های مردم ولایتمدار ایران در آن مقطع از انقلاب اسلامی ایران باعث می شود که جوانان ضمن اشنایی بیشتر با انقلاب بیش ار پیش قدردان این نعمت الهی باشند.
رئیس ستاد دهه فجر استان کرمان تصریح کرد: سه هزار برنامه درقالب برنامه های علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی، نمایشگاهی، مراسم ، ورزشی و قرآنی توسط 26 کمیته تخصصی، دو هزار و 500 ستاد روستایی و عشایری و 500 تشکل مردمی در استان کرمان برگزار می شود.
این مسئول گفت: مردم با حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین مشارکت در برگزاری جشن های این دهه به دشمنان نظام و انقلاب مانند همیشه ولایتمداری خود را ثابت می کنند.
وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: سابقه همه ملت ایران و آحاد مختلف مردم است تا با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن یک بار دیگر با آرمان های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت خامنه ای (دامت برکاته) تجدید میثاق کنند. صدفی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت برگزاری با کیفیت برنامه های دهه فجر تأکید کرد و اظهار داشت : راهپیمایی 22 بهمن رأس ساعت 30/9 صبح  از چهرراه طالقانی آغاز و تجمع پایانی در میدان عاشورا خواهد بود و در این مراسم آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران سخنرانی خواهد کرد.
وی قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی، همخوانی 1357 نفری دانش آموزان، ضرب همزمان 33 مرشد به طور همزمان، توزیع 33 کیک به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از جمله دیگر برنامه های راهپیمایی 22 بهمن امسال ذکر کرد و گفت: در روز 22 بهمن از ساعت 30/8 صبح از سوی پایگاه امام علی (ع) کرمان برنامه های متنوعی در چهار راه طالقانی برگزار می شود.