بخش هایی از صحبت های آقای دکتر سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، به نقل از ستاد حیات طیبه ( شورای هماهنگی ستادهای مردمی دکتر جلیلی):

آن تکلیفی که از آن حرف می زنیم چیست؟ چه چیزی موجب می شود بگوئیم این مائیم که باید وارد شویم و احساس تکلیف می‌کنیم.ما فکر می‌کنیم تفکر نظام و اسلام و انقلاب و حضرت امام و حضرت آقا تفکری است که برای عرصه های مختلف حرف دارد و این تفکر امروز می تواند در سال سی وچهارم حکومت در عرصه های مختلف ظهور پیدا کند و این ظهور موجب چیزی خواهد شد که ما در فرهنگ دینی به آن سعادت و تعالی می گوییم. باید این بحث را به شکل اقناعی بیان کنیم. یعنی مخاطب باید اقناع بشود. مثلا اگر می گوئیم در سیاست خارجی «مقاومت» می تواند تولید قدرت کند و ظرفیت‌ ایجاد کند حتی برای کسانی که این مؤلفه را قبول ندارند به شکلی اقناعی بیان شود. در چنین حالتی است که صرف اقناع کردن هم موضوعیت پیدا می کند؛ ولو اینکه نتیجه انتخابات چیز دیگر باشد. این تبلیغ دین است و خودش کار تبلیغی است. با این نگاه هرچه قدر کار کنیم خود همین کار هم ارزشمند است؛ فارغ از اینکه چه نتیجه ای بخواهد حاصل بشود.

این نکته را هم بگویم که بنا نیست کاری را که باید به این شکل انجام گیرد حتما من انجام دهم. اگرکاندیدای دیگری هم انجام داد و یا در انتخابات موفقیتی داشت، حتما به او هم تقدیم می کنیم. حتی اگر انها از الان هم روی این حرفها کار کنند خودش می شود گفتمان سازی، که برای ما مطلوب است و ظرفیت محسوب می شود.